گفتگو با مدیریت محترم گروه بازرگانی رضوانی

آقای رضوانی
تعداد بازدید: 83
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

سرآغاز گفتار نام خداست
که رحمتگر و مهربان، خلق راست

 

هر انسانی دارای استعداد و توانایی هایی است که در درون و ذاتش نهفته است و اگر بخواهد به هدف یا مقصد خود برسد باید تمامی توان و پشتکار خود را به کار ببرد. بزرگان برای رسیدن به هدف خود سختی های زیادی را تحمل کردند ولی از پای ننشستند و به حرکت خویش ادامه دادند.

گروه بازرگانی رضوانی در خصوص اشتباهاتی که ممکن است در فرایند خرید و فروش محصولات در مواجه با مشتریان بوجود بیاید و همچنین ترفندهای کسب اعتبار بیشتر، مصاحبه ای با مدیریت مجموعه ی رضوانی جناب اقای محمد رضوانی به عمل رسانده است که چکیده ی مطالب این مصاحبه جمع آوری  شده و به صورت زیر می باشد:
مدیریت محترم مجموعه رضوانی: به نظر من و البته کل بازاریان، اعتبار حرف اول و آخر را می زند، اعتبار هم چیزی نیست که یک شبه بوجود بیاد. باید انقدر خوش قول  باشی، باید اینقدر خوب کار کنی که قطره قطره اعتبار بدست بیاری . اعتبار که داشته باشی ، کارهات
بهتر پیش میره.
شب گذشته یکی از همکاران از  شهری دیگر تماس گرفته بود و از بعضی از مشتریان برای شروع همکاری از من استعلام گرفت.  شاید حدود ۱۵ یا ۲۰ نفر میشدند، از بین این افراد ۲ نفرشان را  تایید نکردم. در رابطه با یکی از آن دونفر گفتم که اصلا سمتش نره؛ چرا؟ چون آدم بد قولی بود چون که چکش دست من برگشت خورد و پولش را نداد. خیلیا چکشان برگشت میخوره ولی بعد از 20روز  یا یک ماه الی دوماه پرداخت میکنند، ولی  ایشون پول بنده  رو ندادو مدعی بود که هیچ حسابی با هم نداریم همین اتفاق باعث شد، این شخص ، اعتبار خودش رو خراب کرد و من هم چون نمی خواستم همکاران دیگه ضرر کنند به همین خاطر  تاییدش نکردم.  البته به نظرم اگر تاییدش میکردم ، در آینده با مشکلی که این همکارم با مشتری مذکور بر میخورد ، اعتبار من زیر سوال میرفت .


همچنین ایشون در ادامه ی گفتگویی که داشتند،  میفرمایند: یکی دیگر از اشتباهات صاحبان کسب و کار نوپا اینه که وقتی که یک مقدار بازار بیزینس شون رونق پیدا کرد و فروش شون بیشتر شده سریع به سراغ تعویض ماشین میروندو یا خانه بهتری میخرند یا وسایل خونه خود شون رو عوض می کند، از نظر من، اول باید پایه مالی کسب و کار خودت رو قوی کنی تا به اصطلاح توپ هم تکونت نده.  برای ارتقاء سطح کیفی زندگی باید کمی صبر کرد.


و همچنین یکی  دیگر از اشتباهاتی که کاسب جماعت مرتکب می شود و بعضاً تبعات خیلی سنگینی برای کاسب داره؛ خرید احساسی و هیجانی هست. اگر نتونه این اجناس رو به فروش برسونه، خیلی زود تاریخ سررسید  چکها می رسه و برای پاس کردن چک‌ها به مشکل بر می خورد.
کلی استرس و اضطراب رو هم باید تحمل کنه چون پای اعتبار و آبروی فرد در میون هست.
بنده زمانی که شروع کردم،  اوایل  کار چون اعتبار چندانی نداشتم، از مشتری سفارش می گرفتم  و محصولاتی که  فروخته میشد  را از همکاران تهیه می کردم و به دست مشتری می رساندم. حسرت میخوردم که چرا نباید انبار داشته باشم و محصولات مدنظر مشتری را طبق موجودی انبار خودم به فروش برسانم. درسته که الان به خواسته خودم رسیدم ولی  بعضی  اوقات با چالش هایی دست و  پنجه نرم میکنم  .  در کل بایدحواسمون خیلی جمع باشه تا اعتباری روکه قطره قطره  در بازار کسب کردیم به راحتی از دست ندهیم.

موفقیت در این نیست که چه چیزی در پیش رو داریم، موفقیت در این است که چه چیزی در پشت سر به جا می‌گذاریم.
و این است سخن اعتبار


امیدواریم که مطالب مذکور مفید واقع شده باشه.
موفق باشید و پایدار

test

اولین نظر را شما بنویسید

ثبت نظر

پیشنهاد سردبیر در گروه

سبد خرید شما

مشاهده صورت حساب